Bye Bye Cape Town, Hello Holland.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rick Schippers - WaarBenJij.nu Bye Bye Cape Town, Hello Holland.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rick Schippers - WaarBenJij.nu

Bye Bye Cape Town, Hello Holland..

Blijf op de hoogte en volg Rick

15 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Weer terug in Nederland.. Het weer liegt er ook niet om, van zo’n 30 graden naar het kille en koude Nederland. Dat zal wel ff flink wennen worden.. Maar goed dat ter zijde, het is alweer een hele tijd geleden dat ik een verslag heb gemaakt. Daarom zal ik jullie gaan vermaken met mijn laatste 3 tot 4 weken die ik in Kaapstad heb meegemaakt.

Ik zal beginnen met mijn stage periode, deze was dan eindelijk om. Na 11 weken van drukke werkweken, heb ik echt heel veel geleerd en ben ik ook echt vooruit gegaan in het vak fysiotherapie! In mijn laatste week kon ik dan ook aan mijn supervisor laten zien wat ik in m’n mars had, door het doen van een soort examen. Deze werd beoordeeld met een goed en ik kreeg ook vrijwel alleen maar positieve feedback, hier was ik uiteraard heel erg tevreden mee! Daarna kregen Robbin en ik onze eindbeoordeling, we werden beiden beoordeeld met een goed! Dat mocht dus ook wel gescoord worden met een overheerlijk pilsje. Als afsluiter vrijdag hadden wij ‘onze’ overheerlijke Nederlandse stroopwafels aan onze collega’s uitgedeeld, deze vonden de stroopwafels uiteraard heerlijk! Later zijn we met onze supervisors uit eten geweest en hebben we daarna afscheid genomen. De stage periode heeft me trouwens 4 ½ pen gekost en een enorm sterke rechterhand.

Omdat ik deze twee beste jongens nog niet in een van mijn verslagen heb genoemd en ze daar behoorlijk verbolgen over waren zal ik een gehele alinea aan ze besteden. Op 23 september 2014 hebben we afscheid genomen van Ernst en Piet.. Jongens bedankt voor de mooie avonturen en geweldige feestjes die ik met jullie heb mogen meemaken! We spreken elkaar in Nederland vast nog wel!

In de weekenden hebben we uiteraard weer veel beleefd. Ik weet het allemaal niet meer precies, maar ik zal zoveel mogelijk melden! Een ding die we bijna bovenaan onze bucket list hadden staan was de Lion’s head beklimmen in het donker. Dit zorgde voor een zeer indrukwekkend uitzicht en was het de beklimming ook zeker waard!
Uiteraard zijn we naar Kaap de Goede Hoop geweest, was niet heel bijzonder maar toch leuk om even te zien. Op de weg naar Kaap de Goede Hoop reden we over snelweg midden door een geweldig landschap, dit leverde adembenemende plaatjes op!
Nadat onze stage afgelopen was hadden we tijd om veel dingen te gaan doen. Zo hebben we Robben Island bezocht, ook iets wat je zeker gezien moet hebben. Best wel indrukwekkend om te zien dat niet alleen Nelson Mandela maar ook heel veel andere politici zolang hebben vastgezeten op een eiland om best wel een stomme reden.
Daarnaast hebben we ook nog tijd besteed om naar een aantal musea te gaan, ja mensen u leest het goed, musea.. Ik wou graag wat meer informatie over de apartheid die in Zuid-Afrika toch een groot deel van de geschiedenis in beslag heeft genomen! We zijn naar het district sis museum geweest. Dit was een gedeelte in Kaapstad dat voornamelijk bewoond werd door de zwarte bevolking, totdat de blanken besloten dat het genoeg was geweest en dat ze daar graag grote gebouwen en hotels wouden bouwen. Wat als gevolg had dat deze ‘zwarte mensen’ maar ergens buiten de stad moesten gaan wonen.. Wat uiteindelijk resulteerde in immens grote Townships in Kaapstad.

Het hoogtepunt van onze laatste paar daagjes vrij was het Shark Cage diven! Dit was zo enorm gaaf, we hebben uiteindelijk, nadat we de eerste keer helemaal geen haaien hebben gezien, toch 3 haaien en 1 walvis gezien!! Deze haaien waren zo’n 2,5 tot 3 meter. De Shark Cage diven houd in dat je met een swimsuit het water ingaat, op het moment dat de haai op het aas bijt, moet je zo snel mogelijk naar beneden gaan om de haai van dichtbij te bekijken. Van bovenaf had je het beste uitzicht omdat je de haai dan van zo’n 15-20 meter zag aankomen zwemmen. Het zijn echt hele indrukwekkende beesten.

Daarnaast was het in de laatste weken ook tijd om langzaam afscheid te gaan nemen van een aantal mensen, maar ook toe te leven naar het afscheid van mij en Robbin.
Tussendoor hebben we nog een Halloween feestje gehad, wat zeer geslaagd was.

Onze laatste avond hebben we heerlijk gegeten met de mensen waar we veel mee opgeschoten zijn in Kaapstad en afgesloten in ‘stones’ een leuke en gezellig Poolbar. Helaas zonden ze Nederland-Mexico uit…

De vliegreis was prima verlopen, in Dusseldorf hadden we nog wel wat last van wind vlak voor de landing maar al met al een prima reis gehad! Nu wordt het tijd om mijn ‘gewone’ leventje weer op te pakken, al gaat dat met dit weer wel een poosje duren denk ik.

Groetjes,
Rick

  • 17 November 2014 - 18:38

    Sannie:

    Heel leuk om je verslagen te lezen.

    groet uit Hijken.

  • 18 November 2014 - 21:55

    Jolanda Schippers :

    Rick welkom thuis, en wat heb je een ervaring opgedaan. Dit nemen ze je nooit meer af .
    Veel succes in de toekomst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

In Zuid-Afrika voor een 3,5 maand durende stage!

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 1039
Totaal aantal bezoekers 3326

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 14 November 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: